Takuu & korjaukset

Onko tuotteessasi jokin ongelma? Ei hätää, me autamme sinua. Rekisteröi tuotteesi korjattavaksi saman tien käyttämällä vihreää painiketta, tai lue lisätietoja tältä sivulta.

Rekisteröi tuote korjattavaksi >


Kaikkiin meiltä ostettaviin tuotteisiin sovelletaan lakisääteistä takuuta ja valmistajan takuuta. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteen tulisi tehdä se, mitä kuluttajat voivat siltä perustellusti odottaa.


Takuusäännöt

Meille on tärkeää, että tuotteesi korjataan asianmukaisesti ja nopeasti. Siksi ulkoistamme tämän parhaille huoltoliikkeille, jotka ovat tuotteesi tuotemerkin sertifioimia. Näin takaamme valmistajan standardien mukaisen korjauksen. Tämä tarkoittaa sitä, että kun puhelin tai tabletti on korjattu, valmistajan takuu puhelimelle tai tabletille on jälleen voimassa 2 vuotta ostopäivästä.

Huoltoliike määrittää, kuuluuko vikasi takuun piiriin vai ei. Tätä varten he kiinnittävät huomiota vian syyhyn.

  • Tuotteessasi on ohjelmisto-ongelmia tai jokin muu vika, jota et ole itse aiheuttanut
    Jos tuotteesi lakkaa toimimasta kunnolla valmistusvirheen vuoksi, korjaus kuuluu takuun piiriin ja on maksuton. Tuotteesi toimitetaan sinulle takaisin maksutta korjauksen jälkeen. Mieluiten tietysti vältät sen, että tuotteesi täytyy lähettää korjattavaksi. Onneksi voit ratkaista monet ohjelmisto-ongelmat itse. Tarkista siis aina yleiset ongelmat ja ratkaisut sivuiltamme, ennen kuin lähetät tuotteesi korjattavaksi.

    Huomaa: Onko tuotteessasi myös käyttövaurioita? Huoltoliike korjaa aina kaikki viat tuotteen laadun takaamiseksi. Osittainen korjaaminen ei ole mahdollista. On siis mahdollista, että saat siitä hintatarjouksen.

  • Tuotteessasi on käyttövaurioita
    Takuu ei koskaan kata putoamis-, isku-, vesi- ja painevahinkoja. Takuu raukeaa myös, jos tuotteen toimintaan vaikuttava lika tai tuotteen virheellinen puhdistus on aiheuttanut tuotteeseen vaurioita. Lisäksi takuu raukeaa, jos laitteen avaa kolmas osapuoli eli henkilö, jolla ei ole valmistajan lupaa. Näissä tapauksissa saat aina hintatarjouksen. Voit sitten itse päättää, haluatko korjauttaa tuotteesi kyseisellä hinnalla.

Korjaukset, joita takuu ei kata

Tuotteesi tuotemerkki valitsee ne huoltoliikkeet, jotka saavat suorittaa takuukorjauksia. Kun tuotemerkin sertifioima taho on suorittanut korjauksen, tuotteesi alkuperäinen takuuaika alkaa uudelleen. Nämä huoltoliikkeet käyttävät aina alkuperäisiä osia ja tarkistavat tuotteesi kokonaisuudessaan, jotta kaikki toimii niin kuin pitääkin ja tuotteesi vastaa tuotemerkin standardeja. Tämän vuoksi takuun piiriin kuulumattoman korjauksen hintatarjous voi joskus olla odotettua korkeampi.

Onko puhelimessasi käyttövaurioita, eikä takuu näin ollen kata korjausta? Siinä tapauksessa voit myös valita, että puhelimesi korjataan omalla alueellasi muussa kuin sertifioidussa huoltoliikkeessä. Nämä tahot ovat usein halvempia ja nopeampia, ja joskus ne myös tarjoavat mahdollisuuden käyttää alkuperäisiä osia. Muista, että korjauksen jälkeen et ole enää oikeutettu valmistajan takuuseen.

Huomaa! Jos annat laitteen korjauksen sertifioimattoman tahon tehtäväksi, menetät laitteesi takuun. Siksi suosittelemme tätä vain, jos tuotteesi vika ei kuulu takuun piiriin ja jos tuotteesi takuuaika päättyy muutaman kuukauden kuluessa.


Rekisteröi laitteesi korjattavaksi

Ikävä kuulla, että sinulla on ongelmia puhelimesi tai tablettisi kanssa! Onneksi voimme ratkaista asian puolestasi. Annamme aina 2 vuoden takuun kaikille laitteillemme. Korjaukset kestävät yleensä 5‒10 arkipäivää. Jos huoltoliikkeen on tilattava osia, korjaus voi kestää hieman kauemmin.

Palauta laitteesi aina tehdasasetuksiin, ennen kuin lähetät sen korjattavaksi. Onko sinulla Apple iPhone? Varmista siinä tapauksessa, että Etsi iPhoneni -toiminto on poistettu käytöstä. Muuten laitettasi ei voida korjata.


Rekisteröi tuote korjattavaksi >


Rekisteröi lisävarusteesi korjattavaksi

Viallinen lisävaruste on ikävä juttu, mutta me autamme sinua ratkaisemaan asian. Annamme aina vähintään 6 kuukauden takuun kaikille lisävarusteille.

Vihje! Maksoiko lisävarusteesi alle 30 euroa? Jos näin on, lähetä kuva rikkoutuneesta tuotteestasi yhteydenottolomakkeella, joka löytyy asiakaspalvelusivumme alareunasta. Näin voimme auttaa sinua nopeammin.


Rekisteröi tuote korjattavaksi >


Palauta laitteesi tehdasasetuksiin

Ennen kuin lähetät laitteesi korjattavaksi, tehdasasetukset on palautettava. Tämä poistaa kaikki asetukset, sovellukset ja kuvat laitteestasi. Voit luoda varmuuskopion näiden tiedostojen ja asetusten palauttamiseksi. Laitetuessa selitämme, miten voit varmuuskopioida ja nollata laitteesi.